11 February 2006

11 februari 2005



Precies een jaar geleden kwam ik aan in Los Angeles, voor mijn eerste bezoek aan de VS. Voordat we door de controles heenwaren en we onze huurauto hadden opgehaald, was de vrijdagavondspits al begonnen. In de regen konden we aansluiten in een langzaamrijdende stoet pick-ups, limo's en enorme trucks. Een van de culturele hoogtepunten van de dag was deze giant donut: Springfield is overal! Wazig van de vlucht en het slaapgebrek trok Amerika aan mij voorbij. Onderweg stopten we bij een diner voor een burger en een cola: dus zo zien amerikanen er in het echt uit! Alsof ik wakker werd in een aflevering van Roseanne. 's-Avonds sliep ik in een Wonder Years slaapkamer met football-team foto's aan de muur. Eerste indruk: alle clichees over Amerika zijn waar!

No comments: