13 February 2006

13 februari 2005



Onderweg van Shafter naar LA komen we langs een afslag met grote borden LANCASTER en PALMDALE. In de auto luisteren we naar 'Village of the Sun'. We zijn op weg naar LA om het graf van Frank Zappa te bezoeken. Helaas heb ik hem nooit zien optreden, ik leerde zijn muziek kennen net voor hij zijn laatste concert in Nederland gaf en Rotterdam was toen nog te ver voor ons. Nu ben ik aan de andere kant van de wereld op zoek naar een stukje gras. Na lang zoeken vinden we, verstopt tussen grijze kantoren, de inrit naar Westwood Memorial Park , een grasveldje met grote oude bomen, waar je met de auto omheen kunt rijden: amerikanen houden tenslotte niet van lopen, ook niet op begraafplaatsen. Op goed geluk beginnen we de plat in het gras liggende stenen te lezen, op zoek naar Lew Ayres: Zappa ligt daarnaast, zonder steen. Met behulp van vriendelijke mensen met een plattegrond vinden we tenslotte graf D-100: een smal stukje gras met vrolijke gele boomblaadjes in plaats van een zware steen. Verder niets. Alleen stilte en Roxy & Elsewhere in mijn hoofd. "Hello hello . . . Hey. . . Alright! Pardon me, folks. The name of this song is Penguin in Bondage..."

No comments: